Snart dags för vaggflytt och extra föreningstämma
9 juni kl 19:00 samlas vi på varvet för den årliga vårflytten av vaggor, stöttor mm.
Det är obligatorisk för alla som har haft sin båt upplagd på land under vinter 2025/2026.
Innan vi gör detta så måste vi ha en extra föreningsstämma för att rösta om de ändringar i våra stadgar som tidigare har aviserats, dels på vårat ordinarie årsmöte, men också i kallelsen som gick ut senast inför extrastämma och vaggflytt.
Till denna extrastämma är samtliga medlemmar välkomna.
Kaffe och korvförsäljning på varvet
Nu är det verkligen vår i luften med varmare temperatur på dagarna och tussilagon blommar under båten.Nu är det dags att klä av “pärlan” och ta fram svamp och putsmedel för att ge båten en översyn inför kommande sjösättning.Under arbetets gång kommer också den tid på dagen då även magen kräver sitt. Då kommer du att få möjlighet att stilla både hunger och kaffesuget.
Nu på lördag 18 april mellan 10:00 - 15:30 kommer ett gäng ungdomar och vuxna från Sollentuna Gymnasterna att ha försäljning nere på varvet av korv, kaffe, övrig dryck samt bakverk till.
Om det faller väl ut så är planen att de kommer tillbaka fler helger under våren!
Så passa på, samtidigt som du stötar ungdomsverksamheten så har du möjlighet att träffa båtgrannar och klubbkompisar och prata över en kopp kaffe och korv!